Retourneren

Informatie over de mogelijkheden van het herroepen van een bestelling.

Procedure voor retourneren

Informatie

Om de retour correct te verwerken verzoeken wij u deze procedure te volgen. Print onderstaand herroepingsformulier uit, vul deze in en verzend deze via post, e-mail of fax, u ontvangt een e-mail met hierin de instructies en het retournummer voor het retourzenden van de producten, of neem contact op met de klantenservice voor een retournummer * Lees de voorwaarden voor retourneren hieronder.

Tot wanneer kan ik het product retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kunt u gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF). Uw retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 14 dagen is verzonden.

Voorwaarden retourneren

Binnen de zichttermijn van 14 dagen is retourneren gratis, de directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, bent u aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Houd daarbij rekening met het volgende:

  • Retouren moeten in met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden.
  • U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
  • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd met een omdoos.
  • Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
  • Het product mag niet beschadigd zijn.
  • Het product dient volledig met alle eventuele accessoires, kabels, boekjes, etc ingeleverd te worden.
  • Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos en geen geschreven teksten op de verpakking
  • Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt van verzending.
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Advitek.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.
  • Ongefrankeerde pakketten worden door ons geweigerd.
  • Voor zakelijke bestellingen bij Advitek.nl gelden afwijkende retourvoorwaarden.

Ondermeer de volgende producten zijn uitgesloten van de retourprocedure:

  • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiŽle markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Contracten voor de levering van goederen die niet zijn geprefabriceerd en voor de productie van een individuele keuze of beslissing van de consument prevaleert of die duidelijk zijn afgestemd op de persoonlijke behoeften van de consument.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als u gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvangt u alle betalingen die u op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat u de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

Hoe moet ik het product retourneren?

U retourneert uw bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking in een omdoos. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?

De producten die u retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat u een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. Retourneren is gratis. U ontvangt hiervoor een ticket/retournummer wanneer u bovenstaand formulier invult en ondertekend verstuurd per post, fax of e-mail.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?

U ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren u wat te doen en helpen het probleem op te lossen!

Hebben jullie een retourenbalie?

U kunt de producten terugbrengen of retourneren bij onze retouren balie in Barendrecht. Maak hiervoor wel even een afspraak met onze klantenservice.